• Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com

Tren styrke hjemme- alt du trenger er en ryggsekk!

Oppdatert: mars 12

I anledning helg, og for noen også høstferie, har jeg lyst til å dele en ny hjemmetreningsøkt med dere. Den er enkel og grei og krever ikke at du har gått til innkjøp av noe utstyr. Denne kan du utføre hvor som helst, for eksempel på hyttetur. Jeg vil påstå at du vil kunne få nytte av denne økta både om du har trent en stund, eller er helt nybegynner og ønsker å komme i gang med litt trening.

Fyll en sekk med vannflasker eller bøker som du bruker som vekt under økta. Her har du mulighet til å tilpasse vekten til ditt nivå. Prøv gjerne et par reps med alle øvelsene før du går i gang slik at du vet at du har valgt riktig vekt.


Du styrer også tempoet du jobber i selv, og om du velger å ta en liten pause mellom hver øvelse, eller kjører i ett for å få opp pulsen mer. Ta 1-2 min pause mellom hver runde, og kjør 2-4 runder.


1) Thrusters* 15

2) Roing* 15

3) Utfall bakover* 15 per ben

4) Pushups (på gulv eller mot et bord)* 15

5) Glutebridge med hold*15


Her har du økta på film;


Fortsatt god helg!


- Elisabeth