• Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com

Mettende knekkebrød

Jeg spiser knekkebrød til frokost nesten hver dag, og hjemmelaget er absolutt best. Da vet du også akkurat hva som er i dem, og det blir billigere enn å kjøpe på butikken. I dag deler jeg en av oppskriftene jeg bruker når jeg lager knekkebrød. Disse er kjempegode og holder deg mett lenge.

Ingredienser (til 1 brett med 16 knekkebrød):

3 dl vann

50 g fin sammalt rug

40 g kruskakli

50 g solsikkekjerner

20 g linfrø

Maldonsalt til topping (kan sløyfes)


Rør sammen alle ingrediensene og la det stå i 5 minutter mens du varmer opp ovnen til 160 grader. Bruk en stekespade til å smøre røren i et tynt lag utover en bakeplate med bakepapir. Her er det om å gjøre å få det like tykt over hele. Dryss over flaksalt. Rut opp i 16 deler (jeg bruker pizzaskjærer) før du setter brettet i ovnen. Stekes i ca 1 time og 10 minutter.


Næringsinnhold per knekkebrød:

Kcal: 43

Protein: 2 g

Karbohydrat: 3 g

Fett: 2 g


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram


- Elisabeth