Mettende knekkebrød

Jeg spiser knekkebrød til frokost nesten hver dag, og hjemmelaget er absolutt best. Da vet du også akkurat hva som er i dem, og det blir billigere enn å kjøpe på butikken. I dag deler jeg en av oppskriftene jeg bruker når jeg lager knekkebrød. Disse er kjempegode og holder deg mett lenge.

Ingredienser (til 1 brett med 16 knekkebrød):

3 dl vann

50 g fin sammalt rug

40 g kruskakli

50 g solsikkekjerner

20 g linfrø

Maldonsalt til topping (kan sløyfes)


Rør sammen alle ingrediensene og la det stå i 5 minutter mens du varmer opp ovnen til 160 grader. Bruk en stekespade til å smøre røren i et tynt lag utover en bakeplate med bakepapir. Her er det om å gjøre å få det like tykt over hele. Dryss over flaksalt. Rut opp i 16 deler (jeg bruker pizzaskjærer) før du setter brettet i ovnen. Stekes i ca 1 time og 10 minutter.


Næringsinnhold per knekkebrød:

Kcal: 43

Protein: 2 g

Karbohydrat: 3 g

Fett: 2 g


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com