Lompepizza med spekeskinke

Jeg elsker pizza, og det er jeg sikkert ikke alene om. Den beste pizzaen jeg vet om er den de serverer på Una her i Trondheim, med løvtynn bunn, parmaskinke, ruccola og pinjekjerner. Blir ikke så mye bedre enn det. Husker jeg gikk å lengtet etter denne pizzaen hele graviditeten med mini, men klarte holde meg i skinnet siden gravide frarådes å spise spekemat. Jeg trøstet meg med at med en gang jeg var i form til det etter fødsel skulle jeg på Una å spise pizza. Nå, 10 måneder senere, har jeg fortsatt ikke vært der.. Så da ble det en forenklet og noe mer kalorivennlig versjon av pizzaen her hjemme. Nesten like god ble den også.




Til 1 pizza stekte jeg en potetlompe med tomatpurè og 25 g raspet ost i ovnen på 200 grader i 5-6 minutter, før jeg toppet med to skiver lev litt lettere spekeskinke og ruccola. Så enkelt og så godt. Passer perfekt til kveldskos så vel som til middag. Pizzaene er ikke så veldig mettende, så om du spiser dette til middag går det fint an å spise mange.. Og det er jo bra, siden de er så gode! :)


Næringsinnhold per pizza:

Kcal: 165

Protein: 11 g

Karbohydrat: 11 g

Fett: 7 g


-Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com