Glad i frappe? Spar over halvparten av kaloriene på å lage den hjemme!

Det som skiller frappe fra vanlig iskaffe er at den har en tykk og kremete konsistens, og er som en milkshake med kaffesmak. Det ER så godt!


Om du kjøper en slik ute på café kan de fort inneholde rundt 400 kalorier. Det er like mye som et middels stort måltid, og det uten å tilføre kroppen noe særlig av nytteverdi. Ønsker du å kose deg med en nydelig frappe som også tilfører kroppen noe nyttig og med færre kalorier? Prøv den oppskriften her, den var helt nydelig. Denne blir nok laget hyppig her i huset etterhvert som vår og sommer nærmer seg.

Obs! Du trenger en kraftig blender som takler isbiter.


Ingredienser til 1 stort glass:

1 banan (100 g) frosset i skiver

1 dl ekstra lett melk

5-6 isbiter laget av sterk kaffe

10 g proteinpulver med sjokoladesmak (kan sløyfes, er godt uten også)


Når du har gjort forarbeidet med å fryse ned kaffe i isbitformer, og frosne bananskiver i en boks, er det bare å hive alt i blenderen. Tøm i glass og nyyyt!

Næringsinnhold i en porsjon:

Kcal: 161

Protein: 12 g

Karbohydrat: 23 g

Fett: 2 g


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram

-Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com