Effektiv hjemmetreningsøkt som passer for alle

Hvordan går det med treningen for tiden? Klarer du å holde på motivasjonen? Her går det fint de fleste dager, men av og til trenger jeg et ekstra spark bak, og da synes jeg det er fint å bruke økter som noen andre har satt opp. I tilfelle du også har lyst på ei økt noen andre har laget, vil jeg dele denne med deg. Jeg utførte den selv her om dagen, og likte den skikkelig godt. Den skal være gjennomførbar for de aller fleste med små justeringer, og også tung nok til at de aller fleste vil kjenne på godfølelsen etterpå. Den tar deg ca 30 minutter.

Økta er som følger:


Start med en valgfri oppvarming på ca10 min. Så skal du gjennomføre 3 bolker på 5 minutter hver, med 2 minutter pause i mellom. Du skal ikke stoppe helt opp i pausene, men holde deg i litt bevegelse. Jeg satte på godmusikk og gjorde aerobic-trinn i pausene, men det er vel for spesielt interesserte, så du må gjerne gjøre noe annet. Gå, småjogge, styrkeøvelser ++


Hver bolk består av 3 øvelser med 10 repetisjoner av hver. Disse skal du gjennomføre så mange runder av som du rekker på 5 minutter. Sikt deg inn på et tempo du klarer å holde jevnt over i 5 minutter. Øvelsene er som følger:


Bolk 1:

1) 10 pushups

2) 10 omvendt burpees

3) 10 hoppende utfall


Bolk 2: (her bruker jeg kettlebell, men du kan fint bruke f.eks en veske med noe oppi)

1) 10 knebøy med skulderpress

2) 10 swings

3) 10 båten med rotasjon


Bolk 3:

1) 10 knebøy

2) 10 burpees

3) 10 plankejacks


I filmen viser jeg først 5 vanlige repetisjoner, og så 5 repetisjoner av en lettere variant. Velg den varianten som passer for deg, eller en kombinasjon.


Vær så god å svett! Tag meg gjerne på instagram om du tester økta :)


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com