De beste proteinpannekakene har kun 4 ingredienser

Oppdatert: 25. nov. 2019

Jeg er stor tilhenger av god mat som kan slenges sammen i full fart, uten at man må ha all verdens med ingredienser. Det enkle er ofte det beste. Disse pannekakene passer like bra til helgefrokosten som til lunsj eller kveldskos når du har lyst på noe godt.

Ingredienser (5 små pannekaker) :

1 egg

1 dl melk

20 g vaniljeproteinpulver

30 g havremel

+ eventuelt litt kardemomme om du liker det (jeg bruker det noen ganger, andre ganger ikke)


Pisk egg og melk godt før du tilsetter det tørre. La røren svelle i 10-15 minutter før du steker 5-6 små pannekaker på middels varme.


Spis med godt pålegg som syltetøy/brunost/hvitost/peanøttsmør eller bare som de er med et dryss sukrinmelis.


Næringsinnhold i hele røra:

Kcal: 319

Protein: 29 g

Karbohydrat: 24 g

Fett: 11 g


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram, så får du et hint om nye innlegg. Det kommer også noen oppdateringer der som ikke blir med på bloggen.


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com