5 tips til sunn mat på farta


Travel hverdag? Dette er realiteten for mange, og kan være en fallgruve til å ty til usunne løsninger. Alle vet jo at i den perfekte verden burde man forberede matpakker kvelden før, men i praksis er det ikke alltid det blir gjort. Eller kanskje blir det gjort, men så blir matpakken lagt igjen hjemme når man haster seg ut døra på morgenen. Da gjelder det å ha gode løsninger i bakhodet så det ikke ender opp med pølse på bensinstasjonen oftere enn nødvendig.


Et fullverdig måltid bør etter min mening inneholde både proteiner, karbohydrater og fett. Det får du i disse 5 løsningene fra matbutikken;


1) Lomper med skivet ost og skinke


2) Skyr + nøtter + frukt


3) Knekkebrød med makrell i tomat på tube


4) Salatbar. Mange matbutikker har dette nå. Her er det bare å lasse på med masse grønnsaker. Husk en proteinkilde også, og gjerne noe litt oljedressing eller nøtter e.l som fettkilde. Da holder du deg mett lenge.


5) Cottage cheese+ sukkerfritt syltetøy + mandler (Her får du behov for en skje. Om du ikke har det kan du se om de har løse plastskjeer i isdisken!)


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com