5 sunne middager på 5 minutter

Raske middagsløsninger er gull verdt de dagene det stormer litt ekstra. Raske løsninger kan dog ofte bety lite næringsrik mat, etterfulgt av lite energi utover kvelden og kanskje et snev av dårlig samvittighet dersom dette skjer ofte. For disse travle dagene har jeg samlet sammen 5 middagstips som tar deg maks 5 minutter å lage, som også inneholder god næring som kroppen trenger.


1) Kyllingwraps: Tortillalefser smurt med philadelphia, valgfrie grønnsaker, salatkylling/annen ferdigstekt kylling.

2) Wok: Stek ferdigstrimlet kylling, tilsett frossen wokmix og ferdig woksaus på pose. Server eventuelt med grove pitabrød som du varmer i brødrister.


3) Middagsvaffel: 1 vaffel= 1 egg+ 1ss melk +litt ost +evt skinke/paprika/løk/div. Skjær opp det du liker av grønt mens vaffelen steker.


4) Pytt i panne: Stek karbonadedeig og tilsett frossen lapskausblanding på slutten. Krydre godt etter ønske.


5) Vegetarburger eller fiskeburger (med høyt innhold av fisk): Stek burgerne kjapt i panna og rist brød (polarbrød/pitabrød/grove burgerbrød) i brødrister.

PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram, så får du et hint om nye innlegg. Det kommer også noen oppdateringer der som ikke blir med på bloggen.


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com