30 minutters fullkroppsøkt- helt uten utstyr

I dag vil jeg slå et slag for hjemmetreningen. I mange år har jeg trent kun på treningsenter, og har jeg ikke kommet meg dit har jeg heller bare droppet treningen. Jeg har liksom vært av den oppfatningen at jeg ikke får trent skikkelig hjemme, uten å ha tilgang på masse utstyr. Jeg har levd helt fint med denne oppfatningen, da jeg alltid har hatt det å dra på treningssenteret høyt oppe på prioriterningslista. Men livet forandrer seg. De siste 10 månedene har jeg av diverse årsaker ikke hatt mulighet til å dra på treningssenteret, så da har hjemmetrening blitt løsningen. Etterhvert har jeg blitt ganske så kreativ på hvordan jeg kan utfordre meg selv på nye måter, og har funnet mye glede i å trene på denne måten.


Jeg ønsker å fokusere litt på hjemmetrening på bloggen fremover, da jeg tror det er mange som ikke har lyst eller mulighet til å dra på treningssenter så ofte, eller i det hele tatt for den saks skyld. Det være seg tidsklemma, økonomi, usikkerhet ift å trene foran andre eller helt andre årsaker. Jeg ønsker å inspirere til at flere kan finne treningsglede og motivasjon til en litt mer aktiv hverdag, uten at terskelen skal være så høy. Den beste treningen er i alle fall, uten tvil, den som faktisk blir gjennomført.


Nå har jeg kommet i gang med ltt trening på senter igjen de dagene det passer, men jeg benytter meg fortsatt hyppig av hjemmetrening som et godt alternativ. I dag har jeg lyst til å dele en lavterskel fullkroppsøkt med dere, som er unnagjort på ca 30 minutter.


Økta er som følger:


Etbens knebøy til stol: 3*8-12 per ben

Glutebridge med benløft: 3*8-12 per ben

Pushups: 3*8-12

Enarms roing (fyll en veske/bag med vannflasker/bøker e.l til det blir passe tungt for deg): 3*8-12

Crunch med bensenk: 3*12-16


Under ser du film av øvelsene. Håper du tar utfordringen!


-Elisabeth


  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com