3 variasjoner til løpeøkta

I morgen er påsken ferdig, og "hverdagen" er tilbake igjen. I den perioden vi er inne i nå har mange blitt nødt til å tenke alternativt med treningen sin, og gjøre ting de vanligvis ikke gjør. Jeg har i alle fall aldri sett så mange joggende mennesker rundt i nærområdet mitt som det jeg gjør nå. Sannsynligvis velger en del av disse vanligvis andre treningsformer som de ikke har tilgang på nå. Dette gjelder også meg selv.


Jeg jogger vanligvis ikke så mye, men har gjort det en del i det siste. Fordi det er enkelt og effektivt. Men, jeg synes ofte det blir litt ensformig, og ønsker gjerne litt variasjon. Da kan økter som disse være fine å kjøre:


Alternativ 1:

Jogg en av dine vanlige runder, men hver gang du kommer til en bakke løper du opp og går ned denne bakken 5 ganger før du jogger videre.


Alternativ 2:

Jogg i 15-20 minutter før du finner deg en avstand som er fin å spurte. F.eks avstanden mellom noen lyktestolper eller skilt. På den ene enden gjør du 20 jumping jax, og på den andre enden gjør du 20 utfall bakover (10 per ben). Disse to øvelsene+ en løpslengde er 1 runde. Kjør 10 runder totalt før du jogger 15-20 min tilbake dit du kom fra.


Alternativ 3:

Finn deg en benk eller trapp, og velg deg en runde rundt denne du kan jogge. (Her er det en skole i nærheten med benker, og en fin runde å jogge rundt skolen.) Etter du har jogget 1 runde stopper du ved benken og tar 10 knebøyhopp på benken, 10 pushups til benken og 10 stepups på benken. Start så på nytt med å jogge en runde. Kjører du 5 runder av dette har du fått deg ei godt økt!


Jeg liker disse øktene skikkelig godt, fordi tiden flyr av gårde og man blir skikkelig god og svett. Tester en av disse til uka?



Dette bildet er dessverre ikke fra i dag, for her er det snøstorm... Men det må være lov å håpe på at det snart kan se slik ut på løpetur igjen!


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com