3 proteinrike desserter på 1-2-3

Det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg er en skikkelig søtmoms.. Vil helst ha noe søtt hver dag. Siden jeg også er opptatt av å få i meg nok proteiner (hvorfor kan du lese her) er det jo bra at det finnes noen alternativer som er forenelig med begge deler. Her er 3 enkle, søte favoritter:


1)

Proteinpudding med Piano zero vaniljesaus. Det har kommet mange forskjellige proteinpuddinger på markedet nå, men min favoritt er YT sin. Den synes jeg smaker mest likt ordentlig sjokoladepudding. Og denne vaniljesausen merker jeg ikke at har mindre fett og null sukker. Så denne hverdagsdesserten gir meg julaften-stemning (vi har alltid hatt sjokoladepudding på julaften i min familie på grunn av meg, bare må ha det!


2)

Mager kesam med sukkerfri saft og granola. Den gode gamle kesamen med saft, blir enda bedre med litt crunchy granola. Med litt godvilje minner det om ostekake. Har du god tid og lyst på ostekake vil jeg dog heller anbefale denne.



3) Funlight gele med mager vaniljekesam. Kokende vann+ 2 gelatinplater+ funlight (ca 1/3 av vannmengden). Bruker vaniljekesam som "vaniljesaus" her for å tilføre proteiner.


PS: Følg meg gjerne på facebook-siden min og/eller instagram, så får du et hint om nye innlegg. Det kommer også noen oppdateringer der som ikke blir med på bloggen.


- Elisabeth

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon

©2019 by Sunt Fokus. Proudly created with Wix.com